וועדת גרמן: השר"פים מחוץ לתחום, ליצמן: ביטול מהלך ראוי

    יוסי אשר | צילום: אילוסטרציה No Comments on וועדת גרמן: השר"פים מחוץ לתחום, ליצמן: ביטול מהלך ראוי
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת גרמן פרסמה היום את המלצותיה – ישומן יוביל לקפיצת מדרגה ברפואה הציבורית בישראל. הציבור ישלם פחות, יחכה פחות, ויקבל יותר

    ועדת גרמן פרסמה היום את המלצותיה (ביום השנה ה-20 לכינון חוק ביטוח בריאות ממלכתי).
    ההמלצות פורסמו לאחר שנה של עבודה אינטנסיבית, במהלכה שמעה עשרות עדויות של גורמים שונים בתוך המערכת ומחוצה לה אודות הסוגיות המרכזיות במערכת הבריאות.
    ההמלצות כוללות שורה של צעדים אשר מציבים את האזרח במרכז ומחזקים את מערכת הרפואה הציבורית:
    א. תוספת מקורות משמעותית לקופות החולים בהווה ובעתיד – תשפר את איכות וזמינות השירותים הרפואיים הניתנים לאזרחי ישראל. התוספת תהיה משמעותית וחלקה יתווסף לבסיס התקציב כך שתתאפשר יכולת תכנון טובה יותר לקופות החולים לטווח הארוך.
    ב. מיליארד ₪ (700 מיליון ₪ מתוכם לבסיס התקציב) לסעיפים הבאים:
    • קיצור תורים במערכת הציבורית – המדינה תשקיע משאבים ניכרים בבתי החולים ביישום תכנית לאומית לקיצור משכי ההמתנה לניתוחים ושיפור השירות בחדרי המיון. במסגרת התכנית, הציבור ידע מהם זמני ההמתנה במערכת האשפוז ויוכל לקבל החלטה מושכלת היכן לקבל את השירות.
    • רופאים מומחים יתגברו את מערכי האשפוז בשעות אחה"צ לטובת החולה הישראלי.
    ג. יצירת מודל חדש לביטוחי הבריאות הפרטיים – האזרח יוכל להשוות בין הביטוחים בפשטות וידע בעבור מה הוא משלם. מודל זה יאפשר לאזרח להתנהל כצרכן נבון בשוק מורכב זה. המודל החדש יכול להוזיל את עלויות הביטוחים הפרטיים לאזרח.
    ד. אסדרת התיירות הרפואית בבתי החולים – הקפדה יתרה על זכויות אזרחי ישראל ושמירה על זמינות מתן השירותים הרפואיים. התיירות הרפואית תופעל לטובת האזרח הישראלי.
    ה. הרחבת הסדרי הבחירה לקבלת שירותים רפואיים במערך האשפוז – האזרח יוכל לבחור את ספק השירות מבין מספר חלופות שיוצעו לו. בד בבד יוגבר התיאום בין קופות החולים ובתי החולים למתן מענה רפואי מיטבי בקהילה ובאשפוז.
    ו. הקמת רשות אשפוז ממשלתית אשר תנהל את בתי החולים הכלליים הממשלתיים ותחזק את משרד הבריאות כרגולטור של המערכת.
    ז. לא תותר הרחבת השר"פ לבתיה"ח הציבוריים – מערכת האשפוז תתוקצב ממקורות ציבוריים.

    שרת הבריאות מברכת על המלצות הוועדה ותפעל במלוא המרץ לחיזוק הרפואה הציבורית בישראל ולהצבת האזרח במרכז.

    תגובת סגן שר הבריאות לשעבר, ח"כ יעקב ליצמן, למסקנות וועדת גרמן:

    "מסקנות הוועדה חסרות בשורה ממשית למערכת הבריאות. שרת הבריאות גרמן וחברי הוועדה פספסו הזדמנות להכנסת שר"פ לבתי החולים הציבוריים. הכנסת השר"פ הינו מהלך ראוי שיכול היה להיות לטובת מערכת הבריאות הציבורית".
    "אחרי מעל שנה של דיונים במהלכה חיכתה מערכת הבריאות לאמירה, לשינוי ולבשורה – אני חש אכזבה קשה ותחושה של עמידה במקום".
    "יש להצטער שוועדת גרמן לא עסקה ולא טיפלה בליבת העשייה של מערכת הבריאות שנמצאת במצב קשה. מסקנות הוועדה לא כוללות חידוש מהותי או קרש הצלה של ממש לקופות החולים שקורסות תחת הנטל. כמו כן לא נעשה כל צעד נדרש בתחום הסיעוד למען האוכלוסייה המתבגרת שמשוועת לפתרון. המסקנות אינן מתייחסות לתחום תרופות מצילות חיים, אותן יש להחזיר לשבני"ם לטובת ציבור החולים, וכן נותרו בעינן סוגיות בוערות, המאיימות על המשך תפקוד מערכת הבריאות".



    0 תגובות